Uuden blogin ensimmäinen päivä ja ihka ensimmäinen kirjoitus! Tästä se sitten alkaa, bloggailu. Ajattelin näin alkuun kertoa hieman itsestäni ja siitä miksi valitsin tälle blogille nimen "Kakkutemppuja".

Olen aina ollut kiinnostunut käsitöistä ja käsillä tekemisestä. Olen harrastanut mm. verhoilua. Verhoilu harrastuksena vaatii valitettavasti niin paljon tilaa ja aikaa, että siitä on ollut pakko luopua. (Kokeilkaapa itse naputella kangsta kiinni pienillä nauloilla kun vasaran varressa roikkuu kaksi pientä poikaa ja sylissä istuu mäyräkoira... ) Noin vuosi sitten äitiyslomalla ollessani eksyin  puolivahingossa internetin kakku/leivontasivustoille ja huomasin miten paljon harrastajia "kakkuilulla" on ja miten upeita tuotoksia ihmiset saavat aikaan. Tästä innostuneena aloin minäkin kokeilla ja pian huomasin olevani täydellä innolla mukana! Kakkuja olen tehnyt aina kun aikaa on, lähinnä omaksi iloksi, mutta myös sukulaisille ja tuttaville. Työvälineitä ja tarvikkeitakin on kertynyt vuoden aikana melkoiset määärät!

Annoin blogille nimen "Kakkutemppuja" kahdesta syystä. Ensinnäkin siksi, että näin pienten lasten äitinä kakkujen tekeminen voi olla välillä melkoinen temppu! Tämän väitteen voi varmasti jokainen äiti allekirjoittaa... Ei ole ihan helppoa leipoa, kun mukana pyörii 20 kappaletta pieniä sormia, varsinkaan kun ne sormet tuntuvat ehtivän joka paikkaan! Eikä sekään auta asiaa, että joutuu vähän väliä pelastamaan kuopustaan milloin mistäkin pulasta/vaarasta/pahanteosta. On yleensäkin melkoinen ihmetemppu, että saa jotakin joskus valmiiksikin!

Toinen syy "Kakkutemppuja"-nimelle on se, että olen leipurina melkoinen vasta-alkaja. Minulla ei ole minkäänlaista koulutusta ja suurin osa uuden oppimisesta tapahtuu kantapään kautta. Ideoita minulla kyllä on, ja intoa tehdä, toteutus vain välillä ontuu. Välilllä kakkuni onnistuvat ja välillä epäonnistuvat surkeasti. Välillä käy niinkin, että alkuperäinen idea muuttuu matkan varrella joksikin aivan muuksi! Leipominen minun kohdallani on siis melkoista "temppuilua"... Mutta viis siitä, leipominen on hauskaa!

Tässä blogissa ajattelin kirjoitella tekemistäni kakuista ja tarinoista niiden takana, kömmähdyksineen päivineen! Hauskoja lukuhetkiä kaikille!